Formule1Nieuws.nl Forum Index Ideeën met betrekking tot F1 Jerez de la Fronterra, decor aankomende tests
|
Bekijken dit onderwerp:
1 Anonieme gebruikers
Naar beneden Vorig Onderwerp Volgend Onderwerp |
| |
|
|---|
| Poster | Onderwerp |
|---|
|
Jerez de la Fronterra, decor aankomende tests | #1 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
Van uit hier
![]() |
Dit is een item wat JanTod had ingestuurd bij de nieuwsberichten. Het leek ons echter meer iets voor het forum.
MvG Crash2000 Jerez is een baan, waar ik 12 jaar geleden met een game op reed. Berger en Alesi waren toen de Ferrari-coureurs. dat was 1994 en Jerez was in het spel opgenomen. Ik vond het een opwindend circuit om op te rijden het eerste stuk ging heel snel, als je de hairpin aan het eind van het rechte stuk goed aansneed. Daarna ging het omlaag met heel snelle bochten. Bij het middenstuk verkeek ik me vaak op de scherpe bocht halverwege. Het laatste stuk was heel technisch en je moest een heel goede lijn vinden, om met succes het rechte stuk op te sturen naar de finish. In dat laatste stuk kon je heel veel tijd winnen. Schumacher kent het nog van zijn Benettontijd en hij zal er regelmatig hebben getest. De lengte is 4,423 km en het is 11 meter breed. Er zijn 5 linker- en 8 rechterbochten. De Pitboxen zijn recentelijk nog verbouwd en in 2003 is het opnieuw geasfalteerd, zodat nu alleen in de twee heel snelle bochten nog wat hobbels zijn overgebleven dan de vele, waa, waar je met een snelheid van meer dan 150 km per uur doorheen kan. Door de hairpins na lange rechte stukken heb je een stugge voor- en achtervering nodig, om de auto niet te laten duiken bij een lange remweg en hij moet goed in de snelle bochten liggen. De remmen zullen behoorlijk aangesproken moeten worden. De versnellingsbak-overbrengingsverhoudingen moeten relatief kort zijn. Zelfs in de vierde en vijfe versnelling zullen de wielen nog wel eens spinnen. Alleen bij heel hoge temperaturen kunnen er bandenproblemen optreden. Succes heren coureurs. |
|||
|
Gepost op: 8/02/2010 11:29
|
||||
|
Re: Jerez de la Fronterra, decor aankomende tests | #3 |
||
|---|---|---|---|---|
|
F1nieuws Press
![]()
Van HMM GP Racing, Rock with you MJ!
![]() |
Ik moet zeggen dat dit een erg mooi filmpje van Jerez is, zie je eindelijk ook is hoe de auto's tijdens de test er op technisch vlak uitzien.
http://www.youtube.com/watch?v=Bt2J73MioJw |
|||
|
Gepost op: 14/02/2010 18:09
|
||||
Naar boven Vorig Onderwerp Volgend Onderwerp |
|

Opties
Print Onderwerp
Thread
Nieuwste Eerst