Home Nieuws inzenden Forum Downloads Racekalender F1-Gallery Manager Game Chat Chat (popup) Zoeken
Log in
Nickname:

Wachtwoord:

Remember me

Wachtwoord vergeten?

Registreer u Nu!
Hoofdmenu
Wie zijn Online
Er zijn nu, 36 gasten en 4 leden online.
MikelS, benvonk, Quantanary, meer...

U bent een gast gebruiker.

Quantanary:  0 sec.
MikelS:  1 minuut
2Fast:  3 min.
benvonk:  4 min.
mika1:  5 min.
TuxBrother:  5 min.
napoli:  18 min.
Mr_Hond:  19 min.
jmsnijder:  39 min.
Carabo:  39 min.
Nieuwe leden
Buxsnl 8/09/2010
johnzw 7/09/2010
FM-Dre 7/09/2010
ellenbus 6/09/2010
keesbosman 6/09/2010
FierceG 5/09/2010

Formule1Nieuws.nl Forum Index
   Ideeën met betrekking tot F1
  In Italië valt het wel mee!

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Naar beneden   Vorig Onderwerp   Volgend Onderwerp
Poster Onderwerp
In Italië valt het wel mee!
Moderator
Van uit hier
Ijsman zond dit in via nieuws inzenden,helaas is mijn Italiaans niet van dien aard dat ik er überhaupt iets van snap,vandaar dat ik het op deze manier doe.
Hoop dat je dit kunt begrijpen Ijsman?
MvG Crash2000

Ik verblijf op dit moment in Italie en heb na een artikel op de site over de meningen hier over de overstap van Schumacher even een paar kranten bij elkaar gesprokkeld( het is kerst, dus alleen enkele bars hadden nog wat liggen).
Welnu in de "La Stampa" wordt uitgebreid verslag gedaan van de 7 miljoen euro per jaar wat beter had besteed kunnen worden volgens de werknemers van mercedes(volgens Uwe Werner), er wordt ingegaan op de problemen van de C klasse, maar over het algemeen kijken ze met spanning af naar de reentree van Michael.

De Corriere della sera schrijft ook over hoe de werknemers van mercedes de uitgave van 7 miljoen veel vinden, maar ze zien de beslissing, "genomen door de familie Schumacher"(dus niet alleen door Michael) als een uitdaging en zege voor het team van Brawn.

De Gazzettino weet te vermelden met "de Kanibaal is terug"
om met Mercedes alles te winnen. Voorts geeft Schumacher in een telefonisch interview de opmerking: "Ik voel me als een twaalfjarige jongen die een salto in de lucht maakt" na deze beslissing.

La Repubblica vraagt zich af welk een mirakel als Schumacher echt terugkeert, hij krijgt het voordeel van de twijfel en de vraag aan Montezemolo wat hij vindt van schumacher weer achter het stuur wordt niet beantwoordt in Maranello, wat uiteraard geen sympathie wekt bij de tifosi. Ze schrijven zelfs dat schumacher weet wat hij doet.

De belangrijkste krant op sportgebied:
La Gazetta dello Sport opent met:

Uitdaging uit het verleden!
Volgens de krant heeft de 41 jarige het lef om een uitdaging uit het verleden aan te gaan, voor de formule 1 een geweldig kerstcadeau na maanden van schandalen en controversie.Zal hij nog kunnen winnen? Het antwoord is JA; er zijn 3 seizoenen gemist, maar hij is fysiek in orde, alle medici zijn het erover eens. De tifosi krijgen vleugels bij de gedachte van een comeback van 3 jaar.
Hij gaf zelf de voorkeur om te stoppen vanwege zijn gezin, droomde zelfs niet van een comeback.
Maar afgelopen jaar liet een goede auto zien dat twee bijna gepensioneerde coureurs hiermee nog tot mooie prestaties kunnen komen, dus waarom ik niet dacht Schumacher?
Een enkeling bij Ferrari zal woedend zijn, echter we moeten niet vergeten wat hij voor Ferrari heeft betekend, en de keuze van Ferrari om Kimi Raikkonen aan de kant te zetten voor alonso heeft ook haat gezaaid. Montezemolo heeft de voorkeur gegeven aan de combi Massa-Alonso boven de magische Schumi.
Wij zien Schumi's terugkeer als puur plezier van de snelheid en niet als enkel een superieure schakel. Want er is niets triester als een man het niet lukt superieur te zijn aan de doorsnee man.

Of hij een god blijft zal de toekomst vertellen.

In Italie is er gewoon een sportieve redenering gaande die de tifosi een extra idool aan de start heeft in 2010.
Gepost op: 26/12/2009 12:41
Maak PDF van Post Print
Naar boven
  •  ijsman
      ijsman
Re: In Italië valt het wel mee!
Silver Member
Van nijmegen
de Italiaanse namen zijn kranten, oftewel wat ik aangaf als bronnen. ik heb het vrij vertaald, dus ik zie niet in wat het probleem is.
Gepost op: 26/12/2009 23:17
Maak PDF van Post Print
Naar boven
F1nieuws Press
Van HMM GP Racing, Rock with you MJ!
Ijsman ik krijg de indruk dat je dit erg bezig houdt, wat natuurlijk niet verkeerd is .

Echter let ik zo goed mogelijk op mijn bronnen. Motorsport-total is goed geïnformeerd en heeft goede mensen aan boord, als ik zo die eisen voor solliciteren lees. Ik raad je aan het te laten rusten, soms is wat waar soms niet. Motorsport-total heeft dit echt wel ergens op gebasseerd, het woord ''verrader'' komt niet uit de lucht vallen. Media blijven media en er zullen echt wel Italiaanse fans zijn die hem graag nog zien rijden .

McLaren Mercedes
Gepost op: 26/12/2009 23:30
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Moderator
Van uit hier
Quote:

ijsman schreef:
de Italiaanse namen zijn kranten, oftewel wat ik aangaf als bronnen. ik heb het vrij vertaald, dus ik zie niet in wat het probleem is.

Zoals ik al zei is mijn Italiaans nihil, aangezien ik de berichten altijd bij de bron nakijk.Kan dus wel naar de sites van deze kranten gaan maar blijft voor mij hocus pocus wat ze daar schrijven. Die controle wordt btw bij elk ingezonden NB uitgevoerd, dit ivm C/P ed zaken.
MvG Crash2000
Gepost op: 27/12/2009 0:20
Maak PDF van Post Print
Naar boven
  •  ijsman
      ijsman
Silver Member
Van nijmegen
Mika1, ik waardeer je artikelen en ben blij met elke nieuwe info die je geeft, maar je moet begrijpen dat het niet meer dan democratisch is als ook de andere zijde een kans krijgt om zijn verhaal te doen. Hiermee bedoel ik het feit dat de kranten niet allemaal tegen Schumacher zijn, en dat de tifosi niet zo onsportief zijn als dat we nu overkomen.

ik sluit me aan bij SvenT dat het na een paar races wel weer zal bij zal draaien.

Gewijzigd door ijsman op 27/12/2009 0:39:28

Gepost op: 27/12/2009 0:37
Maak PDF van Post Print
Naar boven
  •  ijsman
      ijsman
Silver Member
Van nijmegen
ik volg mika1
Gepost op: 6/02/2010 19:23
Maak PDF van Post Print