Formule1Nieuws.nl Forum Index Ideeën met betrekking tot F1 WTCC:Tom Coronel in een fabrieksauto!
|
Naar beneden Vorig Onderwerp Volgend Onderwerp |
|
| |
|
|---|
| Poster | Onderwerp |
|---|
|
WTCC:Tom Coronel in een fabrieksauto! | #1 |
||
|---|---|---|---|---|
|
F1nieuws Press
![]()
Van HMM GP Racing, Rock with you MJ!
![]() |
Tom Coronel zal voor SEAT in de WTCC niet in actie komen in het Japanse Okayama (op 1 november) en op het stratencircuit van Macau ( op 22 november). De Nederlander komt nog wel in actie in Oscherleben en Imola ( op 20 september). De reden? Economisch gezien is het te duur om Coronel te kunnen laten racen. Door de teruglopende autoverkopen komt de begroting niet rond en worden activiteiten zoals deze meteen stop gezet, het bekende verhaal van de economische crisis in de autosport. Tom Coronel moet op een of andere manier sponsoren bij elkaar te weten te schrapen om aan de laatste twee races van 2009 te kunnen deelnemen. Anders is de race in Imola voorlopig de laatste voor Tom Coronel.
Update 6-2-2010: Tom Coronel zal aankomend seizoen weer in de WTCC actief zijn voor SUNRED, het team wat nauwe banden heeft met de autofabrikant SEAT. Tom Coronel krijgt dan eindelijk een ''fabrieksauto'' tot zijn beschikking. De economische crisis is de oorzaak van dit alles. SEAT moest noodgedwongen hun fabrieksteam SEAT Sport terugtrekken, het team SUNRED krijgt beschikking over de SEAT LEON TDI, de turbodiesel die de afgelopen jaren zeer succesvol was. SEAT Sport heeft beloofd het team technisch te ondersteunen. Het team van SUNRED, waar naar alle waarschijnlijkheid Tarquini en Coronel een koppel gaan vormen, lijkt een zeer goede optie te zijn voor aankomend seizoen. Duitse BMW-team Wiechers Sport: Tom Coronel had al een akkoord met het BMW privé-team Wiechers Sport. Bij dit team stond een vacature open na het vertrek van Stefano D'Aste. Coronel: ''Ik had zo bij Wiechers kunnen tekenen, maar met die BMW had ik alleen voor de privateerstitel kunnen strijden, die ik afgelopen jaar heb gepakt. Hoogstens een 7de/8ste plaats in het algemeen klassement zou het maximaal haalbare zijn''. Nu Coronel eindelijk een turbodiesel tot zijn beschikking heeft, kan de Nederlander zeker kijken naar het podium. De SEAT LEON TDI is een auto waarmee je races kan winnen. Coronel beseft dit maar al te goed, en weet dat het nu of nooit is. De Nederlander zal zich moeten bewijzen aan het kop van het veld. Het WTCC seizoen kan niet mooier beginnen. Bron:Autosport.nl Gewijzigd door mika1 op 26/08/2009 19:03:53 |
|||
|
Gepost op: 26/08/2009 19:02
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #2 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Bronze Member
![]()
Van af Wieringen
![]() |
Belachelijk dit weer. Het is niet zo dat Coronel miljoenen verdiend ofzo en dan vind ik dat je een coureur die tweede staat in zijn kampioenschap niet aan de kant kunt laten toekijken...
Gewijzigd door Iceman91 op 27/08/2009 15:50:32 |
|||
|
Gepost op: 27/08/2009 14:32
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #4 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Silver Member
![]()
Van de canarische eilanden
![]() |
hij moet racen!!!
al is het maar om hem van de buis weg te houden gnah gnah Verschrikkelijk mannetje, en er zijn er nog twee van ook! |
|||
Gepost op: 27/08/2009 17:36
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #5 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
Van AZ
![]() |
Ik snap eigenelijk nog steeds niet dat hij niet in een fabrieksteam rijd. HIj is al jaren prive rijder. Hij heeft toch zat leuke dingen laten zien in de WTCC. Ben geen fan van de man maar hij doet soms echt wel mee met de grote jongens. Als hij een fabriekswagen zou hebben dan rijd hij denk ik steeds in de top 5
|
|||
|
Gepost op: 27/08/2009 18:05
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #6 |
|
|---|---|---|---|
|
Silver Member
![]()
Van
![]() |
Ach ja je moet als nederlander toch iets leuk te zien hebben op de TV.
![]() Gelukkig rijden mijn beidde favo's van de WTCC bij een geweldig merk, Farfus en Priaulx ![]() |
||
Gepost op: 27/08/2009 19:39
|
|||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #7 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Silver Member
![]()
Van Schumacher
![]() |
Coronel lijkt in Japan en Macau toch aan de start te verschijnen. Hij heeft een nieuwe sponsor gevonden. Normaal is zijn Seat oranje, maar de laatste 2 races zal hij blauw zijn.
Coronel to race in Japan and Macau |
|||
|
Gepost op: 16/09/2009 15:52
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #8 |
||
|---|---|---|---|---|
|
Gold Member
![]()
Van
![]() |
Dat is mooi voor hem en zijn kampioenschap aspiraties!
Hopen dat volgend jaar dit soort problemen uitblijven en hij weer zonder stress deel kan nemen aan een volledig seizoen. |
|||
Gepost op: 16/09/2009 16:16
|
||||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #9 |
|
|---|---|---|---|
|
Gold Member
![]()
Van Curaçao
![]() |
Volgens mij staat Coronel zelfs aan de leiding in het privateer kampioenschap of heb ik dat verkeerd gezien ?
Zou zonde zijn wanneer hij die titel niet kan binnenhalen doordat hij geen sponsoren kan vinden. |
||
Gepost op: 16/09/2009 16:22
|
|||
|
Re: WTCC: Tom Coronel de laatste races niet in actie! | #10 |
|
|---|---|---|---|
|
Silver Member
![]()
Van AZ
![]() |
Mooi dat ie tijdt! Heb laatste race van m gezien en was echt top! Ben ook geen echte fan van m maar racen kan ie wel!! Dat kampioenschap haalt ie wel binnen als hij kan rijden. Maar wat schier hij ermee op? Zou misschien als opstapje kunnen dienen maarja in deze tijden mag je blij zijn dat je rijd.
|
||
|
Gepost op: 27/09/2009 10:30
|
|||
Naar boven Vorig Onderwerp Volgend Onderwerp |
|
|

Opties
Print Onderwerp
Thread