Home Nieuws inzenden Forum Downloads Racekalender F1-Gallery Manager Game Chat Chat (popup) Zoeken
Log in
Nickname:

Wachtwoord:

Remember me

Wachtwoord vergeten?

Registreer u Nu!
Hoofdmenu
Wie zijn Online
Er zijn nu, 17 gasten en 1 leden online.
purno

U bent een gast gebruiker.

purno:  1 minuut
kimi01:  7 min.
FredF1:  9 min.
J-TuRismo:  11 min.
boogie:  13 min.
Base27:  15 min.
JustuZ:  16 min.
marcel6696:  17 min.
sulocan:  19 min.
rodaf1team:  20 min.
Nieuwe leden

Dexter
1/09/2010
JohnFR 31/08/2010
etrye 30/08/2010
FRITS41 29/08/2010
grace10 23/08/2010

marjon
11/08/2010

Formule1Nieuws.nl Forum Index
   Geruchten en Roddels
  Motorische gegevens van de teams!

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Naar beneden   Vorig Onderwerp   Volgend Onderwerp
12>
Poster Onderwerp
Motorische gegevens van de teams!
Silver Member
Van Rotterdam
Het Duitse blad Sport Auto komt ieder jaar met een voorbeschouwing op het nieuwe Formule 1-seizoen. De gegevens die ze vermelden zijn altijd zeer betrouwbaar.

Ik zal een aantal motorische gegevens geven die het blad in haar publicatie meldde.

Ferrari: blokhoek 92 graden, gewicht: 92 kg, vermogen: 880 pk bij 18.800 toeren p/m

Williams: blokhoek 90 graden, gewicht: 90 kg, vermogen: 900 pk bij 19.000 toeren p/m

Mclaren: blokhoek 90 graden, gewicht: 94 kg, vermogen: 870 pk bij 18.400 toeren p/m

Renault: blokhoek 72 graden, gewicht: 115 kg(!), vermogen 820 pk bij 18.000 toeren p/m

BAR Honda: blokhoek 90 graden, gewicht: 105 kg, vermogen: 870 pk bij 18.500 toeren p/m

Sauber-Petronas: blokhoek 90 graden, gewicht: 92 kg, vermogen: 880 pk bij 18.800 toeren p/m

Jagaur-Racing: blokhoek 90 graden, gewicht: 94 kg, vermogen: 840 pk bij 18.000 toeren p/m

Jordan-Ford: blokhoek 90 graden, gewicht: 94 kg, vermogen: 840 pk bij 18.000 toeren p/m

Minardi- Cosworth: blokhoek 72 graden, gewicht: 97 kg, vermogen: 800 pk bij 18.000 toeren p/m

Toyota: blokhoek: 90 graden, gewicht: 93 kg, vermogen: 880 pk bij 18.800 toeren p/m

Uit deze gegevens blijkt dat Renault nog heel veel kan doen aan de kracht van hun nieuwe motor. Wat verder ook blijkt is het krachtbehoud van de nieuwe BMW motor.

Het is heel knap dat ze ondanks de nieuwe one-engine-rule het krachtbehoud hebben gewaarborgd. Bij een aantal teams zie je toch echt dat de de kracht een beetje teruggelopen is.

Het mag duidelijk zijn dat Ferrari, Toyota en BMW knap werk hebben afgeleverd. Paardenkrachten zijn een onderdeel van een wagen, maar het is mooi meegenomen als je een krachtige motor hebt die je verder kan helpen.

De gegevens van de motor van Renault zijn ook niet echt bepaald bemoedigend. De motor heeft vrij weinig paardenkrachten en ook het aantal toerentallen laat te wensen over. Bovendien is de motor het zwaarste van het veld. De motor weegt maar liefst 115 kg. Zelfs de motor van Minardi is beduident lichter: 97 kg. Renault zal nog veel vermogen moeten pompen willen ze de 'top drie' aanvallen.

De Cosworth motor stelt ook enigszins teleur. 18.000 toeren is niet echt veel voor een parelwitte motor de CR6.

Bij Honda hebben ze goede zaken gedaan. De nieuwe BAR wagen is snel en ook de motor is vrij sterk. Enig nadeel is het gewicht. Hij weegt namelijk 105 kg.

Laatste plaats is voor Minardi. Ze hebben ''slechts' 800 pk tot hun beschikking. Het moge duidelijk zijn dat Minardi volledig voor betrouwbaarheid gaat en niet voor snelheid. Of het verstandig is...........? Dat is een tweede!

Kortom: als je zou afgaan op de motorprestaties zou Williams duidelijk de wereldkampioen worden. Renault zou, in tegenstelling tot Williams, alleen Minardi achter zich weten te houden.

Gepost op: 28/02/2004 15:31
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Re: Motorische gegevens van de teams!
Silver Member
Van dik hout zaagt men planken.
Heel leuk spyder.. ik ben dol op dit soort details mag wat mij betreft een heel gedeelte voor worden gebruikt een linkje in het hoofdmenu naar" technische details"

weet je hoe snel een f1 auto van 0-160 km/pu gaat en dan weer stil kan staan? 6 sec !!! pffff

MMM die alweer watertand van dit soort leuke draadjes...

sluRpp
Gepost op: 28/02/2004 16:29
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Silver Member
Van Rotterdam
6 seconden! Jeetje mina dat is snel. Dank je wel voor deze leuke informatie.
Gepost op: 28/02/2004 16:42
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Silver Member
Van dik hout zaagt men planken.
ik heb er nog meer hihihi spaar ze nl ruilen ???
Gepost op: 28/02/2004 16:45
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Silver Member
Van Rotterdam
Ja hoor!
Gepost op: 28/02/2004 17:58
Maak PDF van Post Print
Naar boven
  •  Montoyafan
      Montoyafan
Silver Member
Van
Hee Spyder waar heb je deze gegevens dan vandaan? (niet dat ik je niet geloof maar bij zulke berichten wil ik het meestal even checken)
Gepost op: 28/02/2004 20:02
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Silver Member
Van Rotterdam
Deze gegevens komen uit het altijd wel geinformeerde Duitse autosportmaandblad Sport Auto.
Gepost op: 6/03/2004 15:17
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Silver Member
Van Mars
Mooi stukje Spyder. Grote vraag blijft altijd waarom de teams altijd de gegevens angstvallig geheim houden en er toch bladen/journalisten zijn die over die gegevens (denken) te beschikken. Ik denk dat er toch een zeker percentage giswerk bij zit.

Gepost op: 6/03/2004 15:30
Maak PDF van Post Print
Naar boven
Gold Member
Van voor naar achter van links naar rechts
Ik denk niet dat alle gegevens precies kloppen, maar waarschijnlijk komen ze wel redelijk in de buurt.

BMW heeft zeer goed werk geleverd, maar is de motor ook betrouwbaar genoeg? Ferrari heeft iets minder toeren en PK's, maar mischien is de motor betrouwbaarder.

Ik denk dat we vannacht voor het eerst kunnen zien of dit een beetje klopt, maar de Renaults waren in de kwali zeker niet top, dus mischien klopt het dat de motor te zwaar is en te weinig power heeft
Gepost op: 6/03/2004 15:48
Maak PDF van Post Print
Naar boven
  •  zlatino
      zlatino
Bronze Member
Van Tilburg
We kunnen natuurlijk ook een draadje opstellen emt wat leuke technische facts enzo zoals: Wist je dat... *bla bla bla*
Gepost op: 8/03/2004 22:27
Maak PDF van Post Print
Naar boven
 Naar boven   Vorig Onderwerp   Volgend Onderwerp
12>